top of page
חיפוש
  • YurtaPark

הבדל בין אוהל אינדיאני ליורט

אוהל אינדיאני

אוהל אינדיאני (טיפי או ויג ואם) הוא אוהל שמשמש את האינדיאנים במזרח הרי הרוקי בארה"ב ובקנדה. אוהל זו נבנה לרוב בצורה של חרוט, עשוי מעור של ביזון ועטוף ביריעות בד או עור. לרוב אוהל זה כולל פתח ביריעה החיצונית לצרכי כניסה/יציאה וארובה שמאפשרת הדלקת מדורה בתוכו. ואם תמהתם למקור השם – טיפי בשפת שבט הסו האינדיאני משמעו פשוט בית, כך שאתם יכולים לקבל מושג על חשיבות הטיפי בתרבות האינדיאנית

אולי תתאכזבו לדעת אבל כיום אוהל אינדיאני משמש בעיקר למטרות תיירותיות, כלומר הוא לא משמש יותר למטרות מגורים אלא לצרכים ניו-איג'יים שונים בפסטיבלים למיניהם. לכן, אם אתם מחפשים דוגמא נוספת לבנייה עממית שעושה שימוש בחומרים מקומיים ובטכנולוגיות מסורתיות – אנחנו ממליצים לנטוש את האפשרות של אוהל אינדיאני ולבחור באפשרויות נוספות.




אוהל אינדיאני
אוהל אינדיאני

עם זאת אנחנו ממליצים לא לומר נואש כי לרשותכם עומדת אפשרות לא פחות טובה – יורט שהוא אוהל עגול שמשמש כבר אלפי שנים נוודים בערבות העצומות של מרכז אסיה. אוהל זה הוכרז ב-2013 כאתר מורשת תרבותי בלתי מוחשי ע"י אונסק"ו, כך שמדובר בסמל לכל דבר ועניין. למעשה, יורט הוא כבר מזמן לא רק אוהל אלא הרבה יותר מכך כפי שתיווכחו מיד.

למעשה, יורט הוא סמל של ממש בארצות מרכז אסיה למשל בתורכיה למילה יורט משמעויות שונות :  ארץ מגורים, שטח מחייה ואפילו מולדת. בנוסף, שלד העץ שמשמש לבניית היורט עובר בירושה מאב לבנו, כתמי העשן עליו מעידים על עושר משפחתי והוא אפילו מופיע בדגל של קירגיסטן. אמרנו לכם שמדובר בסמל, נכון?




אוהל אינדיאני? עדיף אוהל מונגולי
אוהל אינדיאני? עדיף אוהל מונגולי

להינות ממסורת עם טוויסט מודרני

ובטח תשמחו לדעת שיורט הוא אוהל חזק, יציב ועמיד במיוחד כך שאין פלא שהוא משמש ביעילות כבית כבר אלפי שנים. אולי תופתעו לדעת אבל גם אתם יכולים להינות מכל הטוב הזה בטוויסט מודרני. למעשה, כיום יש יורטים שניתן ללון בהם, לשכור אותם לאירועים ואפילו לערוך בהם סדנאות שונות כמו סדנאות אוכל ושוקולד

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי יורטים אלו כוללים את כל הפינוקים שאתם אוהבים, למשל חימום/קירור, רצפות עץ, מצעים נקיים, מטבחים מאובזרים ועוד. ועוד לא דיברנו על העובדה שהם נחשבים בטיחותיים לילדים ולתינוקות, על העובדה שהם מצוידים בשמיכות ועל שטח האדמה שמסביבם שכולל פינות מנגל, פויקה, סככות, תאורת לילה ושולחנות אוכל.

למעשה, לינה ביורט היא כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מהנופש האותנטי המושלם. אמנם לרוב תצטרכו להחתים דרכון לשם כך, אבל בטח תשמחו לדעת שכיום ניתן לעשות זאת פה אצלנו ובקלות. למשל, ברמת הגולן נמצא פארק יורטות כך שאתם יכולים לשלב טיול חוויתי עם לינה אותנטית. אנחנו חושבים שזה כמו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת, אבל אחרי שתהיו שם תבינו שמדובר בהרבה יותר מכך.

490 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page